PROJEKTAS „MES – KARTU“
Vykdydama projektą „Mes – kartu“ Trakų gimnazija
nuo 2016 metų pradėjo bendradarbiauti su VšĮ
Trakų švietimo centru. Projektą rėmė Tautinių
mažumų departamentas prie LR vyriausybės.
Įgyvendindama projekto veiklas pasikvietėme
bendradarbiauti Vievio gimnaziją. Abiejų
gimnazijų mokiniai nutarė organizuoti akciją
„Dovanokime vaikams džiaugsmą“. Visą gegužės
mėnesį mokiniai rinko vaikams žaislus, knygas,
spalvinimo knygutes, kanceliarines prekes.
Birželio 1-ąją – Tarptautinę vaikų gynimo dieną
– mokinių komiteto atstovai įteikė dovanas Trakų
gimnazijos ikimokyklinės grupės „Boružėlė“ ir
Trakų lopšelio-darželio „Obelėlė“ ugdytiniams.
Birželio 6-7 dienomis aktyviausi gimnazistai
vyko į Trakų „Trasalyje“ suorganizuotą stovyklą.
Stovyklos atidarymo renginyje visus
susirinkusiuosius sveikino VšĮ Trakų švietimo
centro direktorė Njolė Lisevičienė, Tautinių
mažumų departamento prie Vyriausybės direktorė
Vida Montvydaitė ir Ryšių su tautinėmis
bendrijomis skyriaus vedėja Rasa Paliukienė.
Vyko susitikimai – diskusijos su: Laisvosios
rinkos instituto prezidentu Žilvinu Šilėnu,
kuris kalbėjo apie ekonomines šalies problemas,
šiandienos jaunimo sąmoningumą, atsakingumą bei
poetu, prozininku Julijumi Žėku – „Valstybė
prasideda nuo manęs. Kokiomis nuotaikomis mes
pasieksime Lietuvos tūkstantmetį“. Mokiniai
įdėmai klausėsi pasakojimo apie instaliaciją
„Tautiška giesmė“, koks tai unikalus, pasaulyje
analogų neturintis kūrinys, apjungiantis mokslo
(fizikos, akustikos, fonologijos), meno
(tekstilės, muzikos, poezijos) bei technologijų
(spektrografinės analizės, žakardinio audimo,
optikos, iliuminacijos, instaliacijos) sritis.
Kaip sakė pats idėjos autorius Julius Žėkas,
taip, kaip piliečiai susikibo rankomis Baltijos
kelyje, taip šiame projekte ranką vieni kitiems
ištiesė įvairių sričių atstovai. Ši instaliacija
– daugiau nei prieš 100 metų Vinco Kudirkos
paskelbto Himno garso spektrograma, išausta ant
audinio, leidžia suprasti ir pažinti kiekvieną
garsą bei jo spalvinį intensyvumą, o judančiu
lazeriu galima stebėti vaizdo ir garso
sinchronizaciją.
Kitą dieną iš „Trasalio“ traukinuku vykome į
Užutrakio dvarą, aplankėme Trakų pilį,
plaukiojome garlaiviu, grožėjomės pakrančių
vaizdais.
Šis projektas suteikė galimybę mokiniams ne tik
daugiau sužinoti apie savo šalies istoriją, bet
ir susipažinti, bendrauti.
Mokiniai buvo labai patenkinti vykusiomis
bendromis veiklomis, galimybe dar labiau pažinti
savo šalies istoriją ir kultūrą. Dėkojame
projekto organizatoriams – VšĮ Trakų švietimo ir
Trakų suaugusiųjų mokymo centrams.
Projekto tikslai ir uždaviniai buvo:
supažindinti mokinius su bičių pasauliu, padėti
vaikams suvokti bičių produktų svarbą jų
organizmams, skatinti vaikų kūrybiškumą ir
saviraišką, mokyti ugdytinius saugoti gamtą,
gėrėtis mus supančia aplinka, skatinti mokinius
stebėti aplinką ir neteršti jos, ugdyti
atsakomybės už gamtą jausmą. Stovyklos darbo
metu vaikai aplankė Lietuvos senovinės
bitininkystės muziejų, Trakų neįgaliųjų užimtumo
centrą, susipažino su bitininko profesija, daug
sužinojo apie medų kaip maistą ir vaistą.
Žiūrėjo daug filmukų apie bites ir bičių
pasaulį, patys ieškojo medžiagos interneto
puslapiuose, žinynuose, enciklopedijose. Stebint
bičių pasaulį mokiniai piešė, padarė daug įdomių
darbelių iš įvairių buitinių atliekų.
Informaciją parengė
Trakų gimnazijos socialinė pedagogė Ilona
Balkuvienė
|