Pamokų laikas:

 

1. 800 - 845

2. 855 - 940
3. 955 - 1040
4. 1055 - 1140
5. 1155 - 1240
6. 1250 - 1335
7. 1345 - 1430
8. 1440 - 1525

 

Trakų rajono tautinių mažumų mokyklų konferencija „Nuo žinių – kompetencijų ugdymo link“

 

Trakų rajono tautinių mažumų mokyklų konferencija „Nuo žinių – kompetencijų ugdymo link“

 

,,Mokymasis be mąstymo – beprasmis,

mąstymas be mokslo – kenksmingas“.

Konfucijus

 

Š. m. balandžio 29 d. Trakų gimnazijoje įvyko rajono tautinių mažumų mokyklų konferencija „Nuo žinių – kompetencijų ugdymo link“, kurią organizavo Trakų gimnazijos direktoriaus įsakymu patvirtinta darbo grupė: Vincenta Diugevič, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Danguolė Vasiliauskienė, humanitarinių mokslų metodinės grupės pirmininkė, Danuta Jepifanova, dorinių ir meninių mokslų metodinės grupės pirmininkė, Beata Bagdevičienė, klasių vadovų metodinės grupės vadovė. Per konferenciją savo patirtimi dalijosi Rūdiškių, Lentvario „Versmės“, Trakų gimnazijų ir Paluknio vidurinės mokyklos mokytojai, socialiniai pedagogai, ikimokyklinių grupių auklėtojai, priešmokyklinių grupių pedagogai, o taip pat mokyklų direktoriai ir pavaduotojai. Joje dalyvavo svečiai: Trakų rajono tarybos narė Teresa Solovjova, Švietimo skyriaus vedėjos pavaduotoja Alina Jakonis, Švietimo skyriaus vyr. specialistė Regina Žukienė.

Trakų rajono tarybos narė Teresa Solovjova nuoširdžiai pasveikino konferencijos dalyvius, palinkėjo šilto bendravimo, turiningo, tikslingo darbo. „Ugdymas mokykloje priklauso nuo mokytojų ir mokinių keliamų tikslų, ugdymo turinio, kompetencijų ir gebėjimų. Šiuolaikinėje visuomenėje viena iš svarbiausių kompetencijų yra mokėjimas mokytis, o ugdymo tikslas – asmens kompetencijų ugdymas“, - šia taiklia ir gilia mintimi su susirinkusiaisiais pasidalijo Trakų gimnazijos direktorius Marian Kuzborski per konferencijos atidarymą. Jo nuomone, vaikų ateitis priklauso nuo mūsų – tų, kurie gali vienaip ar kitaip daryti įtaką mokinio pasirinkimams, nuo tų, kurie gali sužadinti mokinio norą mokytis. Viskas yra mūsų pačių rankose, todėl ši konferencija yra gera proga aptarti pagrindines problemas, susijusias su vaiko ugdymu, bei sprendimo būdus, kurie pagerintų esamą padėtį.

Pirmas konferencijos pranešimas buvo apžvalginis. Rūdiškių gimnazijos technologijų mokytoja metodininkė Edita Vilčevskaja ir pradinių klasių mokytoja metodininkė Filomena Grambienė savo pristatyme ,,Kita mokykla – kitoks mokytojas – kitokia pamoka“ aptarė aktualiausias savo gimnazijos veiklos kryptis ir planus ateičiai. Trakų gimnazijos istorijos mokytoja Malgožata Vasilevska pranešime ,,Lyderio ugdymas šiuolaikinėje mokykloje“ kalbėjo apie lyderio savybių pastebėjimą, jų tobulinimą nuo mažens.

Mokytojai siekia išugdyti mokinių kompetencijas ieškodami būdų, kad mokymasis būtų įdomus, prasmingas ir padėtų mokiniams įgyvendinti savo siekius. Visa tai rajono mokytojai akcentavo savo pranešimuose:  Rūdiškių gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Zita Bartkevičienė ,,Bendrųjų kompetencijų ugdymas mokant antrosios kalbos“; Lentvario „Versmės“ gimnazijos rusų kalbos vyr. mokytojos Irina Grigorjeva „Metodų įvairovė – iniciatyvios ir kūrybingos asmenybės vystymosi kelias“ ir Alina Novikova „Komunikavimo gimtąja kalba kompetencijų ugdymo metodai rusų kalbos pamokose“; Paluknio vidurinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja Justyna Mackevič „Kaip gebėjimas analizuoti ir interpretuoti informaciją padeda mokytis“.

Trakų gimnazijos ikimokyklinės grupės vyr. auklėtoja Jolanta Gardžiulienė ir priešmokyklinės grupės pedagogė Justyna Savickaja pranešime „Socialinių ir pilietinių kompetencijų ugdymas ikimokyklinio amžiaus grupėje“ kalbėjo apie auklėtinius, kurie turi rasti atsakymą, kodėl taip reikia elgtis vienoje ar kitoje situacijoje ir kaip spręsti iškilusias problemas. Jos teigė, kad asmeninės kompetencijos atveria laisvo, atsakingo, išdidaus, kultūringo elgesio galimybes.

Paluknio vidurinės mokyklos biologijos mokytoja Angelina Bobnis ir lenkų kalbos mokytoja metodininkė Teresa Rynkevič pranešime „Mokėjimo mokytis kompetencijų ugdymas“ akcentavo tarpdalykinę integraciją ir naujausių informacinių technologijų panaudojimą ugdymo procese, o Lucyna Teresa Kvidzinska, Trakų gimnazijos ir Paluknio vidurinės mokyklos tikybos mokytoja, pranešime ,,Krikščioniškųjų vertybių ugdymas – pagrindinė asmeninių kompetencijų tobulinimo kryptis“ apžvelgė vaikų, tėvų, mokytojų santykius. Ji pabrėžė, jog mokyklos ir darželiai atspindi tautos kultūrinį mentalitetą. Įdomu, kad nors skirtingų šeimų vertybės, pasaulėžiūra, tradicijos, tikėjimas kitoks, vis dėlto krikščioniškosios vertybės, nepriklausomai nuo žmogaus tapatybės, yra aktualios kiekvienam.

Po puikių, turiningų pranešimų vyko darbas grupėse, kurio metu konferencijos dalyviai diskutavo ir aptarė konferencijos svarbą ir naudą. Trakų rajono Švietimo skyriaus vyr. specialistė Regina Žukienė apibendrino konferencijos rezultatus. Išsakydama savo nuomonę pažymėjo, kad konferencija buvo įdomi, turininga, naudinga. Ją sužavėjo aplinka, nuoširdus ir draugiškas bendravimas. Sumanymas organizuoti rajono tautinių mažumų mokyklų konferencijas yra prasmingas, todėl ateityje pasiūlė atkreipti dėmesį į pagalbą jauniems mokytojams, kiekvienam mokytojui analizuoti savo darbo sėkmes ir nesėkmes.

Konferencijos nutarimai:

1. Žinios, gebėjimai, kompetencijos – tai vertybės, kurias turi suteikti ugdymo įstaiga jaunam žmogui.

2. Esminės kompetencijos – karjeros ir sėkmės svarbiausia sąlyga.

3. Neformalusis ugdymas, tarpdalykiniai ryšiai yra neatsiejama pamatinių kompetencijų ugdymo dalis.

Iš šios turiningos konferencijos dalyviai išėjo kupini naujų minčių ir motyvacijos dirbti šiuolaikiškai.

Trakų gimnazija dėkoja Rūdiškių gimnazijos direktorei Jelenai Ignatovič, Paluknio vidurinės mokyklos direktorei Agnieškai Sakovič, Lentvario „Versmės“ gimnazijos direktoriui Vladimirui Pileckiui už bendradarbiavimą, išsakytas gilias mintis ir veiklumą.

 

 

 24 val.
 12 val.

Trakų gimnazija(©)