Trakų rajono tautinių mažumų mokyklų
konferencija „Nuo žinių – kompetencijų ugdymo
link“
,,Mokymasis be mąstymo – beprasmis,
mąstymas be mokslo – kenksmingas“.
Konfucijus
Š. m. balandžio 29 d. Trakų gimnazijoje įvyko
rajono tautinių mažumų mokyklų konferencija „Nuo
žinių – kompetencijų ugdymo link“, kurią
organizavo Trakų gimnazijos direktoriaus įsakymu
patvirtinta darbo grupė: Vincenta Diugevič,
direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Danguolė
Vasiliauskienė, humanitarinių mokslų metodinės
grupės pirmininkė, Danuta Jepifanova, dorinių ir
meninių mokslų metodinės grupės pirmininkė,
Beata Bagdevičienė, klasių vadovų metodinės
grupės vadovė. Per konferenciją savo patirtimi
dalijosi Rūdiškių, Lentvario „Versmės“, Trakų
gimnazijų ir Paluknio vidurinės mokyklos
mokytojai, socialiniai pedagogai, ikimokyklinių
grupių auklėtojai, priešmokyklinių grupių
pedagogai, o taip pat mokyklų direktoriai ir
pavaduotojai. Joje dalyvavo svečiai: Trakų
rajono tarybos narė Teresa Solovjova, Švietimo
skyriaus vedėjos pavaduotoja Alina Jakonis,
Švietimo skyriaus vyr. specialistė Regina
Žukienė.
Trakų rajono tarybos narė Teresa Solovjova
nuoširdžiai pasveikino konferencijos dalyvius,
palinkėjo šilto bendravimo, turiningo, tikslingo
darbo. „Ugdymas mokykloje priklauso nuo mokytojų
ir mokinių keliamų tikslų, ugdymo turinio,
kompetencijų ir gebėjimų. Šiuolaikinėje
visuomenėje viena iš svarbiausių kompetencijų
yra mokėjimas mokytis, o ugdymo tikslas – asmens
kompetencijų ugdymas“, - šia taiklia ir gilia
mintimi su susirinkusiaisiais pasidalijo Trakų
gimnazijos direktorius Marian Kuzborski per
konferencijos atidarymą. Jo nuomone, vaikų
ateitis priklauso nuo mūsų – tų, kurie gali
vienaip ar kitaip daryti įtaką mokinio
pasirinkimams, nuo tų, kurie gali sužadinti
mokinio norą mokytis. Viskas yra mūsų pačių
rankose, todėl ši konferencija yra gera proga
aptarti pagrindines problemas, susijusias su
vaiko ugdymu, bei sprendimo būdus, kurie
pagerintų esamą padėtį.
Pirmas konferencijos pranešimas buvo
apžvalginis. Rūdiškių gimnazijos technologijų
mokytoja metodininkė Edita Vilčevskaja ir
pradinių klasių mokytoja metodininkė Filomena
Grambienė savo pristatyme ,,Kita mokykla –
kitoks mokytojas – kitokia pamoka“ aptarė
aktualiausias savo gimnazijos veiklos kryptis ir
planus ateičiai. Trakų gimnazijos istorijos
mokytoja Malgožata Vasilevska pranešime
,,Lyderio ugdymas šiuolaikinėje mokykloje“
kalbėjo apie lyderio savybių pastebėjimą, jų
tobulinimą nuo mažens.
Mokytojai
siekia išugdyti mokinių kompetencijas ieškodami
būdų, kad mokymasis būtų įdomus, prasmingas ir
padėtų mokiniams įgyvendinti savo siekius. Visa
tai rajono mokytojai akcentavo savo pranešimuose:
Rūdiškių gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja
metodininkė Zita Bartkevičienė ,,Bendrųjų
kompetencijų ugdymas mokant antrosios kalbos“;
Lentvario „Versmės“ gimnazijos rusų kalbos vyr.
mokytojos Irina Grigorjeva „Metodų įvairovė –
iniciatyvios ir kūrybingos asmenybės vystymosi
kelias“ ir Alina Novikova „Komunikavimo gimtąja
kalba kompetencijų ugdymo metodai rusų kalbos
pamokose“; Paluknio vidurinės mokyklos lietuvių
kalbos mokytoja Justyna Mackevič „Kaip gebėjimas
analizuoti ir interpretuoti informaciją padeda
mokytis“.
Trakų gimnazijos ikimokyklinės grupės vyr.
auklėtoja Jolanta Gardžiulienė ir
priešmokyklinės grupės pedagogė Justyna
Savickaja pranešime „Socialinių ir pilietinių
kompetencijų ugdymas ikimokyklinio amžiaus
grupėje“ kalbėjo apie auklėtinius, kurie turi
rasti atsakymą, kodėl taip reikia elgtis vienoje
ar kitoje situacijoje ir kaip spręsti iškilusias
problemas. Jos teigė, kad asmeninės
kompetencijos atveria laisvo, atsakingo,
išdidaus, kultūringo elgesio galimybes.
Paluknio vidurinės mokyklos biologijos mokytoja
Angelina Bobnis ir lenkų kalbos mokytoja
metodininkė Teresa Rynkevič pranešime „Mokėjimo
mokytis kompetencijų ugdymas“ akcentavo
tarpdalykinę integraciją ir naujausių
informacinių technologijų panaudojimą ugdymo
procese, o Lucyna Teresa Kvidzinska, Trakų
gimnazijos ir Paluknio vidurinės mokyklos
tikybos mokytoja, pranešime ,,Krikščioniškųjų
vertybių ugdymas – pagrindinė asmeninių
kompetencijų tobulinimo kryptis“ apžvelgė vaikų,
tėvų, mokytojų santykius. Ji pabrėžė, jog
mokyklos ir darželiai atspindi tautos kultūrinį
mentalitetą. Įdomu, kad nors skirtingų šeimų
vertybės, pasaulėžiūra, tradicijos, tikėjimas
kitoks, vis dėlto krikščioniškosios vertybės,
nepriklausomai nuo žmogaus tapatybės, yra
aktualios kiekvienam.
Po puikių, turiningų pranešimų vyko darbas
grupėse, kurio metu konferencijos dalyviai
diskutavo ir aptarė konferencijos svarbą ir
naudą. Trakų rajono Švietimo skyriaus vyr.
specialistė Regina Žukienė apibendrino
konferencijos rezultatus. Išsakydama savo
nuomonę pažymėjo, kad konferencija buvo įdomi,
turininga, naudinga. Ją sužavėjo aplinka,
nuoširdus ir draugiškas bendravimas. Sumanymas
organizuoti rajono tautinių mažumų mokyklų
konferencijas yra prasmingas, todėl ateityje
pasiūlė atkreipti dėmesį į pagalbą jauniems
mokytojams, kiekvienam mokytojui analizuoti savo
darbo sėkmes ir nesėkmes.
Konferencijos nutarimai:
1. Žinios, gebėjimai, kompetencijos – tai
vertybės, kurias turi suteikti ugdymo įstaiga
jaunam žmogui.
2. Esminės kompetencijos – karjeros ir sėkmės
svarbiausia sąlyga.
3. Neformalusis ugdymas, tarpdalykiniai ryšiai
yra neatsiejama pamatinių kompetencijų ugdymo
dalis.
Iš šios turiningos konferencijos dalyviai išėjo
kupini naujų minčių ir motyvacijos dirbti
šiuolaikiškai.
Trakų gimnazija dėkoja Rūdiškių gimnazijos
direktorei Jelenai Ignatovič, Paluknio vidurinės
mokyklos direktorei Agnieškai Sakovič, Lentvario
„Versmės“ gimnazijos direktoriui Vladimirui
Pileckiui už bendradarbiavimą, išsakytas gilias
mintis ir veiklumą.
|